شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

رزیتا غفاری که این شب‌ها «کلبه‌ای در مه» را روی آنتن شبکه سه سیما دارد، درباره حضور در این سریال و جدیدترین فعالیت‌های خود توضیحاتی را ارایه داد.

رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون که این شب‌ها سریال «کلبه‌ای در مه» را روی آنتن شبکه سه سیما دارد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره حضور خود در این سریال اظهار کرد: از سوی علی تهرانی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز حسن لفافیان کارگردان «کلبه‌ای در مه» برای کار در این پروژه دعوت شدم. زمانی که فیلمنامه را خواندم و با کارگردان صحبت کردم، تصمیم گرفتم در این کار حاضر شوم و در حال حاضر از این تصمیم بسیار رضایت دارم.

این بازیگر با اشاره به اینکه «کلبه‌ای در مه» اولین همکاری‌ اش با حسن لفافیان در مقام کارگردان است، درباره این همکاری گفت: حسن لفافیان تحصیل کرده این حوزه است. او فردی محترم، خوش سلیقه، کاملا مسلط به کار و روابطش با گروه و عوامل بر مبنای احترام است.

«ناز بانوی» «کلبه‌ای در مه» زنی بسیار کامل به لحاظ شخصیت‌پردازی در فیلمنامه است | چه طور مدیران شبکه سه به همزمانی پخش فوتبال با سریال توجه نکردند؟

بازیگر «کلبه‌ای در مه» ادامه داد: ما حدود 6 تا 7 ماه در این پروژه باهم کار می‌کردیم و من در تمام این مدت با آرامش و امنیت کار خود را پیش می‌بردم و خداراشاکرم که این فضا برایم فراهم بود تا بتوانم روی نقشم تمرکز و به بهترین نحو آن را اجرا کنم.

غفاری با بیان اینکه نقش متفاوتی را در «کلبه‌ای در مه» ایفا کرده است، تصریح کرد: نقشی که در این سریال ایفا کردم تا به حال بازی نکرده بودم و شخصیت «ناز بانو» بسیار من را به خود جذب کرد چراکه شخصیت خاصی است و می‌توانم بگویم زنی بسیار کامل به لحاظ شخصیت‌پردازی در فیلمنامه است.

او افزود: ما روند صعودی تفاوت این نقش را از ابتدا تا انتها حفظ می‌کنیم. «ناز بانویی»که از اول سریال آن را دنبال می‌کنیم تا زنی که در ادامه می‌بینیم، متغیر و شخصیتش به لحاظ مشکلاتی با آن روبه‌رو می‌شود و دست و پنجه نرم می‌کند، متحول می‌شود و بینندگان «ناز بانو» را هر قسمت متفاوت‌تر از قسمت قبل خواهند دید.

بازیگر «هاتف» در پاسخ به این پرسش که «کلبه‌ای در مه» چه سخنی برای مخاطبان خود دارد، مطرح کرد: این سریال یک پاراگراف از تاریخ است که داستان خان و خانزاده‌ها و مردم بومی و عادی را به تصویر می‌کشد در حقیقت «کلبه‌ای در مه» مربوط به دوره‌ای از زمان است که روابط خان و رعیت در روستاهای ما حاکم بود.

غفاری افزود: درست است که داستان «کلبه‌ای در مه» خانوادگی است و ما کاملا وارد زندگی شخصی پرسوناژهای داستان می‌شویم اما در کل می‌توانیم بگوییم که این سریال مربوط به یک دوره تاریخی است.

او در جواب به این سوال که آیا مقایسه «کلبه‌ای در مه» با سریال «پس از باران» به کارگردانی سعید سلطانی مقایسه درستی هست یا نه، تاکید کرد: «کلبه‌ای در مه» و «پس از باران» به لحاظ موقعیت جغرافیایی، لوکیشن و برهه از تاریخ به یکدیگر شباهت دارند اما «کلبه‌ای در مه» هرچه جلوتر می‌رود تفاوت بیشتری با «پس از باران» پیدا می‌کند.

بازیگر «تبریز در مه» درباره لزوم توجه فیلمسازان به شهرهای دیگر ایران برای ساخت آثار نمایشی و خروج از فضای آپارتمانی عنوان کرد: من به عنوان بازیگر اگر از یک سریال آپارتمانی پیشنهاد داشته باشم، به سختی قبول می‌کنم چراکه فضای محدود بیننده را خسته می‌کند و معتقدم تفاوت فضا کاملا روی بیننده به لحاظ روحی و بصری اثرگذار است.

غفاری تاکید کرد: متاسفانه در این روزها مردم به واسطه کرونا نمی‌توانند سفر کنند اما ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی می‌تواند مخاطبان را مهمان اقلیم‌های مختلف ایران و آن‌ها را با شهرهای مختلف آشنا کند.

او در ادامه با بیان اینکه زمان پخش «کلبه‌ای درمه» بسیار نامناسب است، توضیح داد: متاسفم که چنین تصمیمی گرفته شد تا این سریال در این زمان پخش شود. همان زمانی که به ما اعلام کردند سریال قرار است از 2 هفته آینده روی آنتن برود، ما همه اعتراض کردیم و ناراحت بودیم چراکه می‌دانستیم زمان پخش دائما جابه‌جا خواهد شد چه طور مدیران شبکه سه به همزمانی پخش فوتبال و سریال توجه نکردند.

بازیگر «کلبه‌ای در مه» افزود: این سریال که هزینه زیادی هم برای تولید آن شده است، در ابتدا مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد اما متاسفانه به دلیل نامنظم بودن زمان پخش برخی از مخاطب خود را از دست داده است و من از بابت این مساله بسیار متاسفم.

غفاری با اشاره به اینکه در یک و سال نیم اخیر در کارهای خوبی حضور داشته است، درباره جدیدترین فعالیت‌های خود اظهار کرد: در پروژه «فرشتگان بی‌بال» به کارگردانی امیرحسین عنایتی که برای دوران کرونا ساخته شده است، حضور داشته‌ام. این روزها مشغول بازی در سریال «شهر هرت» به کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز هستم که کاری طنز و شیرین مربوط به دوره قاجار است.

این بازیگر ادامه داد: همچنین پس از سال‌ها در فیلم سینمایی «حُکم جلب» به کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز که یک کار اجتماعی و طنز است، بازی کردم. در این فیلم سنیمایی با اکبر عبدی، میرطاهر مظلومی، یوسف صیادی و...همبازی بودم. 

بازیگر «پشت پرده مه» درباره دوری خود از سینما از سال 83 گفت: پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی داشتم اما پیشنهادهای خوبی نبود که آن‌ها را بپذیرم.

غفاری که فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینماست، درباره کار در این حوزه تصریح کرد: حدود 6 سال پیش سریال عروسکی «ماماهوت» را ویژه بزرگسالان برای تلویزیون کار کردم که روی آنتن شبکه دو سیما رفت البته متاسفانه ساعت پخش مناسبی نداشت و یکی از علت‌هایی که کمتر دیده شد، همین بود. پیشنهاد داشتم که ادامه آن را بسازم اما به دلیل آنکه مشغول کار بازیگری بودم، نتوانستم سریال را ادامه بدهم ضمن اینکه جذب اسپانسر برای صداوسیما بسیار مهم است و نمی‌دانم در آینده چه رخ بدهد.

او که در سری جدید «شب‌های مافیا» به کارگردانی سعید ابوطالب حضور دارد، توضیح داد: «شب‌های مافیا» اولین کار من در شبکه نمایش خانگی است که فکر می‌کنم سری جدید آن می‌درخشد چراکه سعید ابوطالب و 2 مربی که با گروه ما کار می‌کردند، می‌گفتند بازی ما تا به الان جذاب‌ترین بوده است.

بازیگر «عمارت فرنگی» درباره استقبال بازیگران از شبکه نمایش خانگی یادآور شد: شبکه نمایش خانگی آنقدر جذابیت برای بیننده دارد که تقریبا می‌توان گفت مخاطبی که جذب شبکه خارجی مانند جِم و... شده بود به سمت شبکه‌های داخلی برگشته‌ است و این بسیار ارزش دارد به همین دلیل نه تنها نباید جلوی پای کسانی که در این شبکه کار می‌کنند، سنگ اندازی شود و یا ممانعت به عمل آید بلکه باید سرمایه‌گذاری بیشتر صورت بگیرد البته مافیا هنوز در شبکه نمایش خانگی هست و بازیگران این حوزه محدود هستند اما فکر می‌کنم این قضیه به زودی حل می‌شود و از بازیگران جدید و قدیم استفاده خواهد شد.

غفاری در پایان با بیان اینکه به تعداد شخصیت‌های متعددی که در جامعه وجود دارد دوست دارد نقش بازی کند، توضیح داد: در انتخاب نقش‌هایم به متن، نقش، کارگردان، همکاران و دستمزد توجه می‌کنم.  

گفت و گو از: سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳